vrijdag 12 oktober 2012

Vijf tips om wakker te blijven tijdens een vergadering na een gebroken nacht

Als ouder van een baby  of peuter heb je misschien wel elke nacht te maken met een gebroken nacht en hopelijk blijft het beperkt tot een enkele nacht. Maar de volgende dag heb je een saaie vergadering. Hoe blijf je wakker? Hieronder volgen vijf tips:

1. Bereid je voor
Drink tien minuten voor de vergadering een glas water, eet een handvol noten en stretch. Wanneer je al niet de hele dag koffie drinkt, kan een beetje cafeïne ook helpen.

2. Zak niet onderuit op je stoel
Zit rechtop met je schouders naar achteren en je voeten op de vloer. Een oncomfortabele houding zorgt ervoor dat je minder gemakkelijk in slaap valt.                                     

3.  Laat je bloed stromen
Beweeg je benen onder de tafel, knijp in een stress bal. Laat je hart pompen, maar overdrijf niet. Wanneer je aan het joggen bent tijdens de vergadering, krijg jij meer aandacht dan de spreker.

4. Drink
Drink veel water, dan heb je een goede reden om (weer) naar het toilet te gaan.

5. Knijp jezelf
Wanneer je alsnog zit te knikkebollen tijdens de vergadering, knijp jezelf of trek aan je haar. Een beetje pijn zorgt dat je er weer bij bent.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen